söndag 16 maj 2010

Klockan är mycket.. eller är den lite?

Klockan är nu fem, och jag hör fåglarna kvittra utanför mitt fönster (eller nja, i träden snarare, vilket dock är utanför fönstret).

Har suttit och lyssnat på blipp-blopp hela natten, så det blev min inspiration..

Blipp-blopp musik (Electro/8-bit) för alltid mina tankar till äldre tv-spel (t.ex. Nintendo 8-bit), men även till dansgolv etc. Därför har jag mixat de elementen, och fått fram ett dansgolv i 8bitar.


Men vänta lite! Det där är inte pixelgrafik! Hur kan du då påstå att du blivit inspirerad av äldre spelgrafik?
Jag erkänner, jag har använt mig av vektorer. Först och främst är jag mer bekväm med vektorer, dessutom vill jag kunna skala upp och ner illustrationen utan att tappa 99% av kvalitén.
Förlåt!

// GrafikPanik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar