fredag 14 maj 2010

Första "riktiga" inlägget.

Hej! Nu är planeterna i linje, och jag tänkte förklara lite mer om mig själv!

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag spenderat de senaste tre åren på en medial gymnasieskola, och där haft inriktningen "Grafisk kommunikation". Inriktningen Grafisk kommunikation innebär att man studerar typografi, samspråket mellan bild och text, illustrationstekniker, men även mer teorietiska ämnen som t.ex. färglära, kreativitet och hur man bäst frambringar och använder den till sitt fullo.


Kort info om mig som illustratör:

Jag är absolut inte en fullärd och komplett illustratör, men jag vet själv att jag precis som alla andra har svagheter och styrkor. Men jag är jävligt intresserad och mån om att lära mig mer, och det är guld värt!

Nu ska jag visa upp mitt första alster!
  En tablettasksdesign jag gjorde på uppdrag av läraren!

Snabb info om alstret:
Små käftsmällar är tabletterna som slår dig på käften inifrån munnen!
Min grundidé kring designen är att det verkligen ska utstråla våld och styrka, men gentlemannamässigt.
De gröna övertoningarna + offset pathsen är där bara för att jag ville ha ett onaturligt djup i kanterna, och verkligen dra ögat till det som attraherar kunden, dvs. logotypen (bannern), men även illustrationerna.

Nu ska jag återigen bege mig in i Illustrators skyddade värld..
// Grafikpanik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar